Perilaku Produsen Dalam Perspektif Ekonomi Islam

##plugins.themes.academic_pro.article.main##

Suharto
muayadah maya

Abstract

Producer behavior is a business that helps increase the value of goods or services that produce consumer needs. Partnership is cooperation between two parties who have the same needs and are mutually beneficial. The purpose of this study is to determine the differences in the behavior of producers and consumers. This type of research is literary research with a sociological-historical approach. Data collection was carried out using the documentary method. In data analysis, inductive method and descriptive comparison technique were used.

##plugins.themes.academic_pro.article.details##

How to Cite
Suharto, & maya, muayadah. (2023). Perilaku Produsen Dalam Perspektif Ekonomi Islam. JEKIS: Jurnal Ekonomi Islam, 1(1). Retrieved from https://ejournal.stai-mifda.ac.id/index.php/jekis/article/view/77

References

  1. An-Nabhani, Taqyuddin, Membangun Sistem Ekonomi Alternatif Perspektif Islam,RisalahGusti,1996,Surabaya.
  2. Aini, Riani Nur. 2020. Analisis Perilaku Konsumen, Podusen dan Pasar dalam Islam pada Masyarakat. Jurnal JIEFes Vol. 1 No. 2.
  3. Arif, Nur Riyanto Al. 2010. Teori Mikro Ekonomi: Suatu Perbandingan Ekonomi Islam dan Ekonomi Konvensional. Jakarta: Kencana.
  4. Buchari, Alama. 2004. Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Bandung: Alfabeta.
  5. D, Handi Irawan. 2002. Sepuluh Prinsip Keputusan Pelanggan. Jakarta: Elemedia Komputindo.
  6. Fauzi, Muhammad Ryan dan Kastawan Mandala. 2019. Pungaruh Kuaitas Pelayanan, Kualitas Produk, dan Inovasi Produk Terhadap Kepuasan untuk Menigkatkan Loyalitas Pelanggan. E-jurnal Manajemen Vol. 8, No. 11.
  7. Fauziah, Ika Yunia. 2014. Prinsip-Prinsip Ekonomi Islam Perspektif Maqashid alSyari’ah. Jakarta: Kencana Prena Media Group.
  8. Firmansyah, M. Anang. 2019. Pemasaran Produk dan Merek, Planning dan Strategi. Pasuruan: Qiara Media.
  9. Masfufah, Meitha. 2019. Dan Sitti Achiria, Perilaku Produsen pada Model Kemitraan Go Food dalam Prespektif Ekonomi Islam (Studi Kasus Daerah)
  10. Wirobrajan, Yogyakarta). Jurnal Ekonomi Syariah Indonesia. Vol. IX No. 1-8.
  11. Moleong, Lexy J. 2002. Metodologi Penelitian Kualitatif. Bandung: Remaja Rosdakarya.
  12. Muflih, Muhammad. 2006. Perilaku Konsumen Dalam Perspektif Ilmu Ekonomi Islam. Jakarta: Raja Grafindo Persada.
  13. Muhammad. 2004. Ekonomi Mikro dalam Perspektif Islam. Yogyakarta: BPFE Universitas Gadjah Mada Yogyakarta.
  14. Nasution, Mustafa Edwin et.al. 2007. Pengenalan Ekslusif Ekonomi Islam. Jakarta: Kencana.
  15. Nurohman, Dede. 2011. Memahami Dasar-Dasar Ekonomi Islam. Yogyakarta: Teras.
  16. Karim, MASE, Adiwarman. Ir. Sejarah Pemikiran Ekonomi Islam, Internasional Institutdari Islam Pikiran Indonesia, 2001, Jakarta
  17. Lubis, Ibrahim, H.Drs, Ekonomi Islam Suatu Pengantar, Kalam Mulia, 1995 Jakarta.
  18. Sholahuddin, M. SE, M.Si., Asas-asas Ekonomi Islam,PT.RajaGrafindoPersada,2007,Jakarta.
  19. http://syahmiruddinpane.blogspot.com/2012/07/ekonomi-islam.html
  20. http://hadicahyono.dosen.narotama.ac.id/2011/04/14/sistem-ekonomi-dalam-Islam/
  21. https://tafsirweb.com/1971-surat-al-maidah-ayat-87.html